Monday, June 18, 2007

In the Bedroom

數年前看 In the Bedroom,看不明。所以不喜歡。不明白為什麼兩夫婦的關係會因為兒子之死而變得冰凍。

但我卻很記得電台的影評 Alex 說這套戲真實、感人。

今天不用上班,呆再家中,腦袋不斷的有林海峰說著:
...一個晚上一個人0個向床上面
查住個搖控不停咁轉台 食0左兩粒安眠藥
跟住點起支薄荷煙
然後流0左一滴自親人離世之後0既眼淚...

...然後流0左一滴自親人離世之後0既眼淚...

...然後流0左一滴自親人離世之後0既眼淚...

我沒有睡眠的問題,
我沒有吸煙的型格,
我亦沒有流淚。

--

想起來,做電台已是五、六前的事,而 Alex 我還從沒見過面。

4 comments:

Siu Dee said...

Hahaha then we should say thank you to Hi Liter la!

LuiSiuSum said...

Are you that Alex?

Siu Dee said...

If you are talking about the All you can Sport Alex, then I'm the one la~ haha

LuiSiuSum said...

aiya...then no sorry. That Alex came before you leh! He had his own movie segment.

But i'm so glad you're here!