Tuesday, January 06, 2009

教會就是這樣?

很多人(我自己在內),都說教會做事,如果可以像我們上班的 efficient 一點便好了。

我們一早被編到二月第一個星期帶歌。我已一早選好歌,和 sound team 開始傾練習 schedule,突然從第三者口中得知原來那星期已決定由另一組代替。

我便向教會負責人澄清,她再要向牧師澄清,便回答我,是的。

我又有火。不是我們被代替,不是我選好歌但無機會唱,不是。而是為什麼你們做了決定但無通知我們?!如果不是我從那裡聽到這消息,我們真的會開始練習了!

難道教會就是這樣?好像是真永遠都是這樣!(改時間,不通知你;要你幫手負責,到最後一刻才通知你。)

現在不是接納/包容的問題。接納/包容是下一步。

負責任是第一步。

3 comments:

snowmud said...

Are you planning to bring it up to the worship committee? It's unacceptable!! I have wished there's more of a support group among worship teams. That we can really feel serving together!! But I can't even expect them to communicate the basics out.

LuiSiuSum said...

We have tried to discuss our concerns with them. E0 was really blunt too (very brave!).

I think they are listening to us, but not sure if they're hearing us. I also think we can get better much faster than this.

Fish Lamb said...

Hey SiuSum, really sorry to hear that!
Yes, I do agree that it's kinda not tolerable.
Thanks for voicing it out to the church, which I think will benefit all of us in the long run!